- Λεπτομέρειες
Με αφορμή την παγκόσμια ημέρα ευαισθητοποίησης αυτισμού σας προτείνουμε μερικά βιβλία που βοήθησαν εμάς σαν ειδικούς, γονείς και παιδιά να έρθουμε πιο κοντά και να κατανοήσουμε σε βάθος το ευρύ φάσμα του αυτισμού .
1. Τι έχει ο Γιάννης ;
Ένα βιβλίο οδηγός θα μπορούσαμε να το ονομάσουμε !Απλή και άμεση γραφή από την συγγραφέα και μητέρα του Γιάννη . Περιγράφοντας με απλά καθημερινά παραδείγματα μας βοηθάει να αναγνωρίσουμε και να κατανοήσουμε σε βάθος τις δυσκολίες που βιώνει ένας άνθρωπος με αυτισμό. Απαραίτητη θέση σε κάθε σπίτι και σχολείο !
<<Ο Γιάννης είναι τεσσάρων ετών και είναι αυτιστικός. Ο αυτισμός δεν είναι αρρώστια. Δεν κολλάει όπως η ιλαρά που γεμίζεις σπυριά σε όλο σου το σώμα…
Έτσι αρχίζει η ιστορία του Γιάννη, μια ιστορία για την αποδοχή και τον σεβασμό στη διαφορετικότητα>>.
2. Ο Αυτός
Ένα χελωνάκι διαφορετικό από τα άλλα αδέρφια του . Μας δείχνει το δύσκολο αλλά λυτρωτικό δρόμο της αποδοχής μέσα από τα μέλη της οικογένειας αλλά και το συναίσθημα της μοναξιάς που συνοδεύει αυτό το ταξίδι. Ο Αυτός είναι ένα χελωνάκι διαφορετικό. Κάνει πράγματα αλλόκοτα που οι άλλοι αρχίζουν να τα καταλαβαίνουν μόνο όταν ανακαλύπτουν το θαυμαστό μυστικό του.
3. Μεγαλώνοντας ένα αυτιστικό παιδί. Η ζωή μου με τον Γιάννη
Η μητέρα του Γιάννη συγγράφει την ίδια της τη ζωή με μοναδικό γνώμονα να αποτυπωθεί ειλικρινώς πως είναι η ζωή μετά τη διάγνωση του αυτισμού.
4. Γιατί χοροπηδώ
Το βιβλίο του Naoki Higashida (Ναόκι Χιγκασίντα), ενός αυτιστικού αγοριού με μεγάλο ταλέντο στη γραφή που περιγράφει τι σημαίνει να είσαι αυτιστικός.
5. Το αυγό
Ο Βίκτωρας είναι ένα λιγουλάκι περίεργο παιδί… Δε μιλάει σχεδόν καθόλου, αποφεύγει να κοιτάει τους περισσότερους ανθρώπους στα μάτια, δεν κάνει εύκολα φίλους και -το πιο μυστήριο;- του αρέσει να στριφογυρνάει ένα κομμάτι σπάγκου στον αέρα για ώρες! Κι όλα αυτά γιατί ο Βίκτωρας τυχαίνει να ζει σε ένα μεγάλο άσπρο Αυγό με σκληρό, πολύ σκληρό τσόφλι!
Περιμένουμε με χαρά και τις δικές σας προτάσεις βιβλίου για τον αυτισμό!
- Λεπτομέρειες
Οι διακοπές των Χριστουγέννων έρχονται και εμείς φτιάξαμε μερικές δραστηριότητες για να περάσουμε το χρόνο των μικρών μας παίζοντας φιδάκι, βρίσκοντας διαφορές και...παρατηρώντας!
Με Αγάπη...
- Λεπτομέρειες
Από τη Γέννηση έως την ηλικία των 5 ετών
Επικοινωνιακές και Διατροφικές Δεξιότητες
Τα αναπτυξιακά ορόσημα θα σας βοηθήσουν...
- να είστε εξοικειωμένοι με το τι να περιμένετε καθώς το παιδί σας μεγαλώνει και αναπτύσσεται.
- να προσδιορίστε ανάλογα τις δεξιότητες για να γνωρίζετε πότε μπορείτε να εργαστείτε εσείς οι ίδιοι με το παιδί σας αλλά και σε ποιες περιπτώσεις θα πρέπει να λάβετε επαγγελματική βοήθεια.
- να γνωρίζετε πότε θα πρέπει να απευθυνθείτε σε έναν επαγγελματία ακουολόγο ή/και λογοθεραπευτή-εργοθεραπευτή ; καθώς και
- να συγκεντρώσετε πολύτιμες πληροφορίες και πηγές αυτών που θα μοιραστείτε στη συνέχεια τόσο με τον γιατρό του παιδιού σας όσο και με άλλους.
Φυσικά, αυτό δεν αποτελεί εργαλείο προσυμπτωματικού ή διαγνωστικού ελέγχου. Προορίζεται ώστε να χρησιμοποιηθεί για την έναρξη συνομιλιών με τον γιατρό του παιδιού σας και άλλους επαγγελματίες αναζητώντας τις αντίστοιχες κατάλληλες υπηρεσίες ή κάνοντας κάποια παραπομπή.
Κάθε παιδί αναπτύσσεται μοναδικά ακόμη και μέσα στην ίδια την οικογένεια και μπορεί κάποια από τα ορόσημα να τα συναντήσει είτε νωρίτερα είτε αργότερα από άλλα παιδιά. Έχετε επίσης στο μυαλό σας πως ενδέχεται το παιδί σας να μην φτάσει σε κάθε ορόσημο μέχρι το τέλος του ηλικιακού εύρους του. Καλό θα είναι λοιπόν να απευθυνθείτε στον γιατρό του παιδιού σας και να μιλήσετε σχετικά μαζί του, εάν το παιδί σας δεν φτάσει σε πολλά από τα ορόσημα με βάση το ηλικιακό του εύρος.
Τα ορόσημα σίτισης και κατάποσης της ASHA είναι βασισμένα σε διεθνή δεδομένα και είναι αντιπροσωπευτικά για όλες τις χώρες και τις γλώσσες που ομιλούνται σε αυτές.
https://www.asha.org/public/developmental-milestones/
Εάν σας προβληματίζει κάτι από τα παραπάνω σχετικά με την επικοινωνία του παιδιού σας μη διστάσετε να επικοινωνήσετε μαζί μας ..μη ξεχνάτε η καλύτερη πρόληψη είναι η θεραπεία!
- Λεπτομέρειες
ΨΥΧΟΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΟΜΑΔΕΣ ΕΦΗΒΩΝ
Η εφηβεία είναι μια ιδιαίτερη και ευαίσθητη περίοδος στη ζωή ενός ανθρώπου. Οι έφηβοι καλούνται να επεξεργαστούν τις διάφορες αλλαγές που συμβαίνουν σε σωματικό, γνωστικό, συναισθηματικό και κοινωνικό επίπεδο. Ταυτόχρονα, επειδή η εφηβεία αποτελεί μια μεταβατική περίοδο μεταξύ παιδικής ηλικίας και ενηλικίωσης, οι έφηβοι προσπαθούν να ανακαλύψουν ποιοι είναι και πώς θέλουν να ζουν, ξεκινώντας έτσι να αναπτύσσουν τη δική τους ταυτότητα, η οποία βέβαια θα συνεχίσει να διαμορφώνεται και μετά το τέλος της εφηβικής ηλικίας. Μια σημαντική ανάγκη που αναδύεται στην εφηβεία είναι αυτή της ανεξαρτητοποίησης από την οικογένεια, ενώ παράλληλα, τείνει να αυξάνεται η πρόθεση για ενσωμάτωση σε ομάδες συνομήλικων, καθώς νιώθουν μεγαλύτερη οικειότητα και σύνδεση.
Γιατί να ενταχθεί ένας έφηβος/μια έφηβη σε μια ψυχοεκπαιδευτική ομάδα εφήβων;
Η συμμετοχή σε τέτοιες ομάδες μπορεί να επιφέρει πολλά οφέλη στην ψυχική υγεία του εφήβου καθώς και στην κοινωνικότητα του. Πιο συγκεκριμένα, η ομάδα προσφέρει την αίσθηση του «ανήκειν». Οι έφηβοι έχουν ανάγκη από αποδοχή των συνομήλικων και επιθυμούν την ενσωμάτωση τους σε ομάδες στις οποίες νιώθουν οικειότητα, για να μπορούν να εκφράζονται ελεύθερα και παράλληλα να μοιράζονται κοινά βιώματα, εμπειρίες και προβληματισμούς. Μια ψυχοεκπαιδευτική ομάδα είναι ένα ασφαλές μέρος μέσα στο οποίο μπορούν να συμβούν τα παραπάνω. Η ομάδα επιπλέον, μέσω των ομαδικών βιωματικών δραστηριοτήτων, παρέχει την ευκαιρία στους εφήβους να ενισχύσουν τις κοινωνικές τους δεξιότητες, καθώς επίσης συμβάλλει στην καλύτερη διαχείριση του συναισθήματός τους. Παράλληλα αναπτύσσεται η αυτεπίγνωση τους και δίνεται ο απαιτούμενος χώρος και χρόνος, ώστε να αρχίσουν να ανακαλύπτουν τις δικές τους αξίες. Μέσα στην ομάδα επίσης καλλιεργείται ένα κλίμα εμπιστοσύνης και οικειότητας, όπου ο έφηβος μπορεί να μοιράζεται εφηβικά θέματα που τον απασχολούν. Λόγω του μοιράσματος και της αληθινής επικοινωνίας που συμβαίνει στις συναντήσεις της ομάδας, είναι πολύ πιθανόν να αναπτυχθούν γερές φιλίες, οι οποίες διατηρούνται και μετά το τέλος του κύκλου συναντήσεων.
Ποια είναι η διαδικασία ένταξης σε μια τέτοια ομάδα;
Αρχικά, είναι σημαντικό ένας έφηβος να επιθυμεί να ενταχθεί σε μια τέτοια ομάδα και να είναι πρόθυμος για κοινωνική συναναστροφή. Έπειτα πραγματοποιείται μια συνάντηση με τον συντονιστή της ομάδας, ο οποίος συνηθίζεται να είναι ψυχολόγος. Με την συνάντηση αυτή επιδιώκεται η γνωριμία τους αλλά και η επαφή του εφήβου με τον χώρο στον οποίο θα υλοποιούνται οι ομάδες, ενώ παράλληλα αξιολογείται από τον ψυχολόγο, αν μια τέτοια ομάδα είναι κατάλληλη για τον συγκεκριμένο έφηβο και αν μπορεί να ωφεληθεί από αυτή. Για να συμβούν βέβαια τα παραπάνω χρειάζεται η συγκατάθεση των γονέων του εφήβου.
Ενδεικτική θεματολογία ομάδων
Μερικές από τις θεματικές που θα αναπτυχθούν είναι οι εξής: Ενδέχεται να υπάρξουν τροποποιήσεις σε περίπτωση που κριθεί απαραίτητο για την κάλυψη των αναγκών της ομάδας που θα δημιουργηθεί.
- αλλαγές στην εφηβεία και οι ανάγκες των εφήβων
- διαπροσωπικές σχέσεις και εμπιστοσύνη
- social media και αυτοεικόνα
- αυτοεκτίμηση
- ελπίδες και φόβοι εφήβων
- επίλυση προβλήματος
- διαχείριση συναισθήματος κ.α.
Κλείνοντας, επισημαίνεται ότι οι ψυχοεκπαιδευτικές ομάδες έχουν προληπτικό χαρακτήρα, στοχεύοντας στην καλλιέργεια των δεξιοτήτων των εφήβων και στην ενδυνάμωση τους για την καλύτερη δυνατή αντιμετώπιση ενδεχόμενων μελλοντικών προκλήσεων.
Σελίδα 1 από 4